SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki konsept. Ancak bu iki konsept mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online düzenışdoneş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-ticaret siteleri bağırsakin kritik olan bu iki konsept, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her iki konsept da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı evet, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu yazımızda ahit ahit birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını bir zaman daha açgurur ve bu arada inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türkçe olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması bağırsakin meydana getirilen çdüzenışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam gururı gerçekleştirilerek web sitelerinde gidiş geliş enseışı fiillemlerinin bütününe denir. En pop ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve marka kıymetini artırmaya yönelik bir çdüzenışma olan SEM, alıcı kitlesini yükseltmek açısından da bayağı önemlidir. Hatta SEM çdüzenışmaları ile trafiğinizi entelekt ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çdüzenışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çdüzenışmalardır. SEM makul bir bütçe bağırsakin maruz reklamları kapsarken SEO çdüzenışmaları makul anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde buyurmak bağırsakin meydana getirilen çdüzenışmalardır. Elkızı, bu kontralaştırmayı bir zaman daha açgurur.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çdüzenışmaları arasındaki fark; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret kontralığında, SEO’nun ise bağırsakerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde konstrüksiyonlabilmesidir. Kısaca SEO bağırsakin en ilkin içeriği üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi bağırsakin yeni bir ödeme konstrüksiyonlmaz.
Bunun dışında bir önemli fark da hızdır. SEM çdüzenışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi güdük süre içinde artırabilirsiniz. Bunun aksine SEO çdüzenışmaları ise uzun soluklu çdüzenışmalardır. SEO çdüzenışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri hamle hamle yapmalısınız.
Bu iki dijital pazarlama konseptı arasındaki bir vesair önemli fark da doğallıktır. SEM çdüzenışmaları ücretli reklam çdüzenışmaları olduğu bağırsakin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çdüzenışmalarında bu gidiş değişikdır. SEO çdüzenışmaları daha katıksız icraatı kapsar ve sitenize daha uzvi bir gidiş geliş sıkıntısızışı sağlar.
Bu iki konsept, bağırsakerik bakımından da ayrımlılık gösterir. SEO çdüzenışmalarındaki bağırsakerikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çdüzenışmalarında ise hedef daha ticari olduğu bağırsakin bağırsakerikler SEO çdüzenışmalarındaki üzere olmayabilir.
Ancak bu eyitmek bileğildir ki SEM bağırsakerikleri kalitesizdir. Sadece iki konsept arasındaki bağırsakerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Hatta belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden daha düzgün evet da daha üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine bakarak ikisinden bile faydalanılabilir.
Yazgımızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam buyurmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Yoğaltıcı Davranışları: Dijital Tahavvülün Yükselişi yazımıza geçebilirsiniz.
İlk Yorumu Siz Yapın